Ir al contenido principal

El DÍA 26 ASISTIREMOS :Art Accessible. Eina i metodologia per un disseny per a tothom Jornada sobre accessibilitat als museus


El cos de lletra, la tipografia, les cartel·les, l’alçada de les vitrines o el contrast de colors són algunes de les coses que hem de tenir presents a l’hora de dissenyar i encarregar una exposició.

L’estil no pot passar mai per davant dels criteris d’usabilitat. La forma segueix la funció. Cal posar les coses fàcils al visitant, al lector, al vianant, al consumidor.

Les exposicions s’han de pensar i muntar d’acord amb el principi de respecte per la diversitat de les persones, integrant les diferents necessitats en tots els espais.

L’accessibilitat s’ha d’incorporar definitivament al disseny de l’exposició com una condició més. L’accessibilitat en el disseny no és incompatible amb l’estètica.

La Jornada va adreçada sobretot als departaments d’exposicions de museus i centres d’art, als comissaris i programadors, i als dissenyadors –gràfics, d’interiors i industrials- que intervenen en els processos de muntatge.

Aquesta jornada està organitzada per Articket (www.articketbcn.org).

Articket, reuneix el set millors museus de Barcelona (Museu Picasso, La Pedrera, Fundació Antoni Tàpies, MACBA, CCCB, MNAC i Fundació Miró) i va néixer, no només com una multientrada, sinó també amb la voluntat de compartir idees i reflexionar sobre l'actualitat dels centres d'art. Amb aquesta vocació, Articket organitza jornades sobre diferents temes per generar debat i compartir experiències sobre aspectes diversos de la realitat cultural.
-
Programa
Dimarts, 26 d'octubre de 9 a 14 h

9.00 - 9.15 Inscripcions

9.15 - 9.30
Presentació a càrrec d’Articket BCN

9.30 - 10.15
Beppe Benenti, dissenyador
Disseny per a tothom, per gaudir-ne més: necessitats, desitjos i expectatives dels usuaris

10.15 - 11.00
Pausa

11.00 - 11.45
Ignasi Bonjoch, dissenyador. Interpretar el guió de les exposicions
Com la cocreació entre comissariat i disseny converteix una idea en una exposició. Una metodologia per intentar fer exposicions més amigables

11.45 - 12.30
Enric Jardí, dissenyador gràfic
Disseny visual raonable
"El disseny és per a tothom", "El disseny ha de ser sostenible", "El procés és el que importa, no el resultat", "L’èxit és avorrit", "No a l’estil, sí a les idees"… són alguns dels principis teòrics del dissenyador conscienciat. Però què passa a la realitat del projecte?
Intentarem esbrinar quins són els vicis i les virtuts dels dissenyadors, dels qui els encarreguen les feines i de qui usen els seus productes. Tothom hi partcipa.

12.30 - 13.15
Taula rodona amb diversos participants vinculats a l’àmbit museístic

13.15 - 13.45
Torn de preguntes

13.45
Cloenda
-

Comentarios

Entradas populares de este blog

UN BERRO POLA LINGUA GALEGA- MEMORIA LETRAS GALEGAS 2009

Botella Ao Mar Domingo, 17 de maio de 2009: Día das Letras Galegas        Horario de apertura: De 11:00 a 14:00 horas “ Un museo cheo de libros ”. Para conmemorar o Día das Letras Galegas dedicado este ano a Ramón Piñeiro, a persoa visitante poderá levar para a súa casa un libro en galego (ata fin de existencias), un agasallo escollido   entre os fondos editados polo Servizo de Publicacións da Deputación de Lugo.          Contacontos 12:00 h: O espectáculo da palabra ,   por Cándido Pazó          Visita guiada 16:00 h:   Visita guiada para os integrantes do grupo “ Museos e turismo, unha viaxe polos museos da Rede Museística da Deputación de Lugo ”        Luns, 18 de maio de 2009: Día Internacional dos Museos        Horario de apertura: De 11:00 a 14:00 h e de 17:00 a 20:00 h        Haberá agasallos para as persoas visitantes que se acheguen ao museo nesta data.         Botella ao mar De 18:00 a 20:00 h: Obradoiro literario a cargo de Paco Rivas . Todas as mensaxe

Juegos infantiles en un cuadro de Brueghel por Remedios Torres

Juegos infantiles en un cuadro de Brueghel por Remedios Torres A partir del cuadro de Pieter Brueghel titulado “Juegos de niños” podemos realizar innumerables actividades muy gratificantes porque el juego siempre motiva a nuestros niños y niñas. Y sobre todo trabajamos la coeducación analizando críticamente el cuadro. Esta actividad se está llevando no sólo en Educación Infantil sino también en Primaria, porque se trata de una experiencia que “atrapa” a quien la conoce. Y además es muy positiva porque además incluye juegos y canciones del folclore infantil andaluz. Ese material popular que se va perdiendo poco a poco y que si no lo recuperamos y ponemos en práctica dentro de nada será historia. Y como bien decía el Doctor Pourtois el Folclore es el alma de cualquier tribu, pueblo o nación. No perdamos una parte de Andalucía. Palabras clave Juegos Popular Andalucía Coeducación Reparto de tareas Canciones Cuento Adivinanzas Imaginación Creati