CREA O TEU MUSEO. Fago o meu museo, facemos o noso museo, creamos unha rede
Xustificación
Nos museos da Rede queremos expandir e compartir o concepto de museo coa axuda de todxs.
É por iso que lanzamos este proxecto destinado a que xs nenxs dos colexios lucenses creen con nós o seu propio museo vital, familiar e escolar.
Deste xeito empregaremos o potencial educativo que teñen os museos para facer que profesorxs, alumnxs e familias exploren o propio legado cultrual mais a propia identidade colectiva.
Qué imos facer?
- Axudar a que xs alumnxs lucenses creen museos persoais, familiares e escolares vivos e únicos.
- Guiar xs alumnxs na creación do seu propio museo vital, familiar e escolar a partir da microhistoria que encerran as súas vivencias na casa, na familia e na escola.
- Relacionar os museos subxectivos e familiares dxs alumnxs coa macrohistoria da súa comunidade para engarzala na rede patrimonial que representan os nosos museos.
- Dar valor á propia historia e cultura creando múltiples espazos nas escolas que, a xeito de museos, recollan, estudien e amosen relatos e obxectos que falen sobre o patrimonio e a identidade.
- Dialogar sobre xénero e interculturalidade a través dos microrelatos subxectivos que se enlazan na creación dun macrorelato colectivo.
- Abrir un diálogo cultural con outros países, especialmente con Italia, onde se farán proxectos paralelos .
- Guiar xs alumnxs na creación do seu propio museo vital, familiar e escolar a partir da microhistoria que encerran as súas vivencias na casa, na familia e na escola.
- Relacionar os museos subxectivos e familiares dxs alumnxs coa macrohistoria da súa comunidade para engarzala na rede patrimonial que representan os nosos museos.
- Dar valor á propia historia e cultura creando múltiples espazos nas escolas que, a xeito de museos, recollan, estudien e amosen relatos e obxectos que falen sobre o patrimonio e a identidade.
- Dialogar sobre xénero e interculturalidade a través dos microrelatos subxectivos que se enlazan na creación dun macrorelato colectivo.
- Abrir un diálogo cultural con outros países, especialmente con Italia, onde se farán proxectos paralelos .
Quen o vai facer?
Alumnos de educación primaria de centros escolares lucenses.
Para qué?
Para reconstruir unha identidade patrimonial persoal e colectiva a través do legado cultural persoal, familiar, escolar e local.
Dar valor ás distintas formas de patrimonio e participar activamente na súa conservación.
Alumnos de educación primaria de centros escolares lucenses.
Para qué?
Para reconstruir unha identidade patrimonial persoal e colectiva a través do legado cultural persoal, familiar, escolar e local.
Dar valor ás distintas formas de patrimonio e participar activamente na súa conservación.
Reflexionar sobre o concepto de patrimonio a través de situación concretas e cotiás.
Favorecer a interdisciplinariedade para que xs alumnxs relacionen os coñecementos que van acumulando en varias materias e nas súas experiencias cotiás.
Apropiarse das nocións de museo, identidade e patrimonio mediante o diálogo e a experimentación.
Como o imos facer?
O traballo vaise centrar na idea de museo: o museo vital de cada nenx, o museo familiar, o museo escolar e, finalmente, a Rede Museística.
A Rede Museística titorizará os traballos ao redor das ideas de museo e identidade en obradoiros e visitas de frecuencia trimestral ao longo de dous anos.
Cada alumnx buscará obxectos ou elementos representativos do seu percorrido vital, familiar e escolar que lles evoquen alguna vivencia representativa.
Nas aulas xs profesorxs e xs educadorxs da rede axudarán a que os obxectos ou elementos de cada nenx “falen” para contar anacos da propia microhistoria.
A partires do traballo de pescuda dxs alumnxs e coas súas aportacións obteranse tres coleccións: a do museo vital, a do museo familiar e a do museo escolar.
Os resultados destas coleccións museables presentaránse nunha mostra que amose as microhistorias dxs rapacxs enfiadas na macrohistoria local.
Cada clase escollerá libremente cxs profesorxs o xeito de presentación dos resultados: un mural, textos e collages, páxina web, fotos de performances…etc.
Unha vez finalizado o traballo farase público e compartirase con outras escolas, incluíndo centros doutros países.
O traballo vaise centrar na idea de museo: o museo vital de cada nenx, o museo familiar, o museo escolar e, finalmente, a Rede Museística.
A Rede Museística titorizará os traballos ao redor das ideas de museo e identidade en obradoiros e visitas de frecuencia trimestral ao longo de dous anos.
Cada alumnx buscará obxectos ou elementos representativos do seu percorrido vital, familiar e escolar que lles evoquen alguna vivencia representativa.
Nas aulas xs profesorxs e xs educadorxs da rede axudarán a que os obxectos ou elementos de cada nenx “falen” para contar anacos da propia microhistoria.
A partires do traballo de pescuda dxs alumnxs e coas súas aportacións obteranse tres coleccións: a do museo vital, a do museo familiar e a do museo escolar.
Os resultados destas coleccións museables presentaránse nunha mostra que amose as microhistorias dxs rapacxs enfiadas na macrohistoria local.
Cada clase escollerá libremente cxs profesorxs o xeito de presentación dos resultados: un mural, textos e collages, páxina web, fotos de performances…etc.
Unha vez finalizado o traballo farase público e compartirase con outras escolas, incluíndo centros doutros países.