Son moitas as pezas que alberga o Pazo de Tor si vas a visitalo tanto terás unha atención personalizada dxs nosos compañeirxs tanto Tar como Silvia , Veronica o Juan te axudarán a que nos descubras mellor. Pero recomendámosche como menú para hoxe unha atención especial atención as seguintes pezas mañá ou outro día seguiremos suxerindoche novos segredos para achegarte a nós:
1)
Salón
de Armas:
a)
Liteira de mulos: Finais do século XVII, primeira metade do XVIII.
Estrutura de madeira e coiro, policromada. Usabase para o transporte de persoas
e ten duas prazas. A liteira era levada en andas por dous mulos, un diante e
outro detrás.
b)
Moble de caza: Século VXIII. Moble de madeira policromada con
porta plegable e duas baldas interiores, que servían para orear as pezas
cobradas na cacería. Os motivos son dous personaxes vestidos con casaca e que
pode representar unha escea de caza.
2)
Salón
do Norte:
a)
Retrato de Dna. Mª. Paz Taboada de Andrés: 1954, Pintura ao oleo sobre lenzo de Enrique Navarro que representa a Dna. Mª
Paz Taboada de Andrés, última dona do Pazo.
b)
Xarrón ornamental: Século XIX. Xarrón ornamentaArmario l que
representa unha escea costumbrista arredor da catedral de Salamanca, pintado
por Daniel de Zuloaga.
3)
Despacho:
a)
Colección de horas e breviarios "Horae diurnae
breviarii romani ex decreto sacrosancti Concilii Tridentini restituti S. Pii V
pontificis max. jussu editi Clementis VIII et Urbani VIII" (1759) e
"Breviarium romanum ex decreto sacrosancti concilii Tridentini restitutum,
Pii V pont. max..." (1752), encadernados en terciopelo e adornados con
motivos xacobeos en plata e funda protectora en coiro repuxado e ouro.
4)
Capela: Século XVI-XVIII. Capela consagrada
á Inmaculada Concepción e que era de uso privado dos señores do Pazo. Con
entrada dende a planta principal á tribuna
para os señores e inferior para os caseiros, comunicadas ambas cunha
escaleira pola que accedía o parroco á tribuna dende o altar. Conta cun retablo
de finais do Século XVIII, con tallas da Inmaculada Concepción (S.XIX); San
Juan (S.XIX);San Francisco de Asís (S.XX, Eduardo Sorio); San Antón (S.XIX). As
paredes están decoradas con frescos do taller de Castinande executadas por José
Casanova.
5)
Baño
Principal:
a)
Bañeira en mármore: Século XIX. Realizada en marmore nunha
soa peza.
6)
Salón
de Xogos:
a)
Armario colchoeiro: Século XIX. Realizado en madeira de
castaño e de grandes dimensións, con tres baldas con tiradores. Servia para
gardar os xergóns de lá.
b)
Billar francés: Finaís do s. XIX, principios do XX. Importado
dende Francia. Realizado en madeiras nobles e marmore. Con tres bolas orixinaís
de marfil. Conta cunha cuarta bola negra de pedra para restar no xogo de
carambola.
7)
Habitación
da Señora:
a)
Zapatos de Paz Zúñiga Laporta: Principio do S XIX. Realizados en seda,
coiro e madeira. Zapatos do número 32 pertencentes a Paz Zúñiga Laporta, avoa
paterna de Dna. Maria Paz Taboada de Andrés.
b)
Conxunto de cama: Dormitorio mallorquí de estilo Italiano de
mediados do século XX en madeira de cerdeira.
8)
Habitación
infantil:
a)
Colección de xoguetes: S.XX.
Boneca de porcelana e trapo pertencente a Mª Paz Taboada de Andrés;
diferentes xoguetes de latón mecanizados do primeiro tercio do século XX.
b)
Cama
góndola: S.XIX. Cama estilo góndola de caoba.
9)
Sala de Música:
a)
Piano
Organizado: Entre 1790 e 1798. Piano organizado que consta de un pianoforte
e organo, da casa londinense Longman&Broderip. Existen menos dunha decena
catalogados no mundo.
10)
Dormitorio Principal:
a)
Cuarto Italiano: S.XIX. Consta dunha cama napolitana do S.XVII en
palosanto e bronce.
b)
Waterclose Inglés: Último
tercio do S.XIX. Realizado en porcelana e decorado con calcogramas con motivos
florais. Da firma Inlgesa Trent.
11)
Sala
Fontán:
a)
Carta Xeométrica de Galicia: 1845. Realizada pola imprenta
boufard en París. 12 Litografías sobre pergamino que representan toda a
xeografía galega e parte de Asturias, castela león e portugal. Un dos primeiros
exemplos de triangulación xeodesica na realización de cartografías.
b)
Plano de campocastelo: S XVIII. Papel. Pertencente a un pleito,
representa a zona da muralla de lugo de Campocastelo
12)
Comedor:
a)
Loza de Sargadelos: Terceiro período,
estilo Inglés. 1845-1861.
Loza da fabrica de sargadelos personalizada coas inicias de José María Varela,
fabriquero da catedral de Santiago de compostela e tio de Pastora Rodriguez
Varela, bisavoa de Dna. María Paz Taboada de Andrés.
b)
13)
Pasillo:
a)
Papeleira de viaxe (bargueño): S.XVI, realizado en madeira de castaño
policromada-
EXTERIORES
1)
Laberinto: Finais do S. XVIII. Xardín francés barroco
realizado en chantos de pizarra. Composto de catro estanques e oito camiños.
Utilidade decorativa e de ocio.
2)
Carruaxes: carruaxes de diferentes estilos de finais do século XIX.
3)
Selas de torneo: S. XVI feitas en madeira, coiro, seda, terciopelo
e bronce. Unha masculina e duas de amazona. Servían para desfiles e eventos
importantes.