DIA ONCE ENCARNA LAGO IMPARTIRÁ UN OBRADOIRO DE ARTE PARA BEBÉS PAIS/NAIS NA REDE MUSEÍSTICA CONTARÁ COA COLABORACIÓN DE NEREA CIRUELOS , TANIA ALEXANDRA VAZ , TANIA MARTINEZ DE ALBURQUERQUE E PAULA ROZAS .
Obradoiros de arte para bebés e nais/pais
XUSTIFICACIÓN
No museo
abrimos ás portas aos bebés e aos seus “maiores” para que
empecen a experimentar novas sensacións relacionadas coa arte e a
creatividade.
OBXECTIVOS
- Propor novas formas de achegamento á arte e ás experiencias creativas dende os primeiros anos de vida
- Proporcionar alternativas culturais e creativas aos pais con fillos de curta idade
- Promover a experimentación e a interpretación do patrimonio dende unha perspectiva diferente.
DESENVOLVEMENTO
Tras unha
breve acercamento a varias obras inspiradoras que sirvan de punto de
partida para propostas creativas as nais/os pais cos seus bebés
disporán dun recuncho multisensorial para experimentar e interpretar
a arte de primeira man.
Obras:
ESCULTURAS: Mariñeiros na Brega, Peixe, Torso alado e PINTURAS: O
Mercado, Borrego, Paisaxe de Betanzos, Mariña cunha boia, Céltico e
“Agoi”.
Recuncho
multisensorial:
(Xa o podo
deixar preparado eu) Cubrir un espazo con material plástico ou de
tecido resistente para que os bebés poidan sentarse no chan.
Distribuír fotos das obras mencioadas en grupos:
- Mariñeiros na Brega (Juan Puchades) + Peixe (Nespereira)
Panel
táctil que recrea a rugosidade das obras e o seu significado (tactos
de lixa, estropaxo, esponxa, metal, son do mar, caracolas/cunchas…).
Efectos de luz no metal…
- Mercado (J. Cruz Herrera) + Borrego (Antonio Fernández)
Botes
sensorias, texturas, música, alimentos, luces que evoquen os animais
presentes na obra, o ambiente.
- Céltico I (Raimundo Patiño) + Agol (Maruja Mallo)
Seguindo as
liñas e as pinceladas moveranse os brazos e o corpo dos pequenos
para que traballen a psicomotricidade. Ao mesmo tempo faranse pompas
de xabón.
- Paisaxe de Betanzos (Francisco Florens) + Mariña cunha Boia (Eliseo Muifrén)
Espazo
de creación:
Cubrir o
espazo que quede libre con papel de rollo e distribuir material de
pintura por áreas para que cada bebé poda comezar a usalo coa guía
dos pais.
Deixar
pedazos de plastilina máis tarde para que os bebés impriman as súas
máns/ pés…
METODOLOXÍA:
- Materiais:
- Rincóns de percecpión de obras de arte multisensoriais
Material
plástico ou de tecido resistente para que os bebés poidan sentarse
no chan.
Botes
sensoriais: 10 botes de plástico; recheo para 5 botes.
Bolsas
sensoriais: 1 paquete de bolsas para conxelar. Gomina para o pelo
para encher 6 bolsas.
3 ou 4
linternas (ou calquera outro obxecto apto para bebés con luz)
Como mínimo
5 Retais de tea azul, branca, verde e outras cores.
2 botes de
pompas de xabón.
(Outros
materiais adicionais xa están na aula de didáctica)
- Espazo de creación
Material
plástico ou de tecido resistente para que os bebés poidan sentarse
no chan.
Ceras 3D
(ceras de cor con formas: esfera…)
Pintura
para mans
Toalliñas
húmidas/ rollo de papel.
(Outros
materiais que están na aula: plastilina )
- Temporización
- Introdución: Explicar aos pais que imos facer un percorrido por algunhas obras do museo dun xeito atractivo para os bebés, con elementos tactis, sonoros e visuais que evocan as sensacións das obras. Despois os bebés poderán experimentar con pinturas, ceras…As obras que se usarán serán:
ESCULTURAS:
Mariñeiros na Brega, Peixe, Torso alado e
PINTURAS: O
Mercado, Borrego, Paisaxe de Betanzos, Mariña cunha boia, Céltico e
Agoi. (Pódense ensinar fotos ou Power Point coas obras)
**(Opcional
e só se é un problema levar a moitos pequenos: levar ao pais e aos
bebés a ver as obras mencioadas, na primeira planta)
- Presentación do recuncho multisensorial: espazo con áreas temáticas que evocan as obras fotografadas. Explicar aos pais que cada área está adicada a unha ou varias obras e os obxectos que hai nelas son para evocar as sensacións que nos producen as obras: o tacto, o gusto, a luz/cor, sons…
- Os pais levarán aos bebés por tódalas áreas para que experimenten cada obra.
- Avisarase aos pais de que se comezará co espazo de creación e se colocarán os materiais (papel extendido no chan, a continuación poñer ceras 3D, pintura de mans, tizas húmidas repartidas polo papel )
- Pedir aos pais que elixan unha zona para que o pequeño vaia probando as ceras, que as pinturas para mans se poden usar tamén cos pés…etc Cada nai/pai pode aportar algo e levarse un cachiño da obra colectiva.
- ** Se hai tempo pódese repartir cachiños de plastilina para que os pequenos deixen pegadas coa man, pés… despois usarase fixador para que queden estables, os pais poden axudar e decorar a plastilina e rematar a obra máis tarde.
- Remate da actividade e reparto da obra: pódese recortar unha parte do papel para cada bebé.
Para botes
sensoriais: http://lemonlimeadventures.com/sensory-bottles/
Para
texturas:
http://mandeeandbrandy.blogspot.com.es/2011/03/it-feels.html
Para bolsas
de cores:
http://www.teachpreschool.org/2011/08/bright-and-colorful-sensory-bags-for-preschool/