Ir al contenido principal

MAÑÁ OBRADOIRO NO MUSEO DO MAR

Os nenos do Museo do Mar o día 26 aprenderán a ser, a facer, a coñecer e a vivir xuntos .
Rede de Historias, un obradoiro literario e de ilustración onde coñeceremos: romances, lendas, panxoliñas,cantos de cegos, cantos de reis, parrandas....


¿Que son?, ¿pq se cantaban? 
 Entregarase un amplo dossier para traballar as redes de historias, elaborado por Mercedes Salvador  a nosa bibliotecaria, coautora de varios traballos sobre tradición oral e membro do equipo Chaira:


-Cantos coplas e Romances de Cego .-Recopilación de Mini e Mero-Cantar de cego de Villacastelo-Recollido en Soldón -A Seara -Lugo - 1979 -Aguinaldo e Aguinaldo das mozas recollidos ó informante Jesús Arias Cruz(63 anos) en San Pedro de Villalbite -Friol. -As parrandas do Porto de Arriba- Manuel Barro Quelle -San Ciprián parroquia de Lieiro. -Aguinaldo recollido a Asunción (84 anos) en Viveiro -Aguinaldo recollido en Arante -Ribadeo -Madre a la puerta hay un niño -Recollido a informante Dolores (75 anos) en Bogo , A Pontenova. -Canto de Reis de Veiga de Forcas Pedrafita do Cebreiro -Panxoliña Braisiño recollido a Evanxelina e Elvira Rodríguez Osorio de Esmeriz , Chantada.


Basándonos tamén na información recollida durante meses en video polos nenos a distintos informantes os rapaces construirán a súa propia historia .
Será o equipo interxeneracional  de nenos entre 5 e 15 anos quen cree  a súa historia colectiva e tamén quen a ilustre. E... como ilustrar o creado... ¿que é ilustrar?

Ilustrar , según o dicionario da Real Academia , significa:
1-Dar luz ó entendemento
2-Aclarar un punto o materia con palabras , imaxes ou de outro modo.
3-Adornar un impreso con láminas ou grabados alusivos ó texto.

Informámonos para acollernos a este último significado de dar luz , aclarar, adornar e iluminar.


Para poder contextualizar e recrear épocas, momentos, historia... incluso diría que para recrear o irreal é fundamental coñecer o real , así os nenos ilustrarán un texto facendo un relato paralelo e en equipo pero cun coñecemento real dos documentos que se lles entregan e cun relato paralelo oral que se lles conta... Redes de Historias... Traballaremos :

-Identificación:"Abrir a mente"

-Conceptualización: "Dar vida e iluminar un texto" 
-Ilustrando e facendo un  ditado esaxerado
-Técnica
-Formatos
-Soportes
-Para finalizar a mañá farase unha escenificación en formato teatro ilustrado.

Xa pola tarde teremos VIDEOREDE II dedicaremos esta edición  especialmente  ó Ano Internacional do Achegamento entre culturas 2010.
 A través das súas videocreacións  entre outras cousas os nenos do Museo do Mar saudarán e felicitarán as festas a nenos de Museos toda Galiza e de todo o mundo en distintas linguas.

Comentarios

Entradas populares de este blog

UN BERRO POLA LINGUA GALEGA- MEMORIA LETRAS GALEGAS 2009

Botella Ao Mar Domingo, 17 de maio de 2009: Día das Letras Galegas        Horario de apertura: De 11:00 a 14:00 horas “ Un museo cheo de libros ”. Para conmemorar o Día das Letras Galegas dedicado este ano a Ramón Piñeiro, a persoa visitante poderá levar para a súa casa un libro en galego (ata fin de existencias), un agasallo escollido   entre os fondos editados polo Servizo de Publicacións da Deputación de Lugo.          Contacontos 12:00 h: O espectáculo da palabra ,   por Cándido Pazó          Visita guiada 16:00 h:   Visita guiada para os integrantes do grupo “ Museos e turismo, unha viaxe polos museos da Rede Museística da Deputación de Lugo ”        Luns, 18 de maio de 2009: Día Internacional dos Museos        Horario de apertura: De 11:00 a 14:00 h e de 17:00 a 20:00 h        Haberá agasallos para as persoas visitantes que se acheguen ao museo nesta data.         Botella ao mar De 18:00 a 20:00 h: Obradoiro literario a cargo de Paco Rivas . Todas as mensaxe

Juegos infantiles en un cuadro de Brueghel por Remedios Torres

Juegos infantiles en un cuadro de Brueghel por Remedios Torres A partir del cuadro de Pieter Brueghel titulado “Juegos de niños” podemos realizar innumerables actividades muy gratificantes porque el juego siempre motiva a nuestros niños y niñas. Y sobre todo trabajamos la coeducación analizando críticamente el cuadro. Esta actividad se está llevando no sólo en Educación Infantil sino también en Primaria, porque se trata de una experiencia que “atrapa” a quien la conoce. Y además es muy positiva porque además incluye juegos y canciones del folclore infantil andaluz. Ese material popular que se va perdiendo poco a poco y que si no lo recuperamos y ponemos en práctica dentro de nada será historia. Y como bien decía el Doctor Pourtois el Folclore es el alma de cualquier tribu, pueblo o nación. No perdamos una parte de Andalucía. Palabras clave Juegos Popular Andalucía Coeducación Reparto de tareas Canciones Cuento Adivinanzas Imaginación Creati