Ir al contenido principal

O MUSEO PROVINCIAL DE LUGO e a Rede Museística UNHA EXPERIENCIA DE XESTIÓN

Cando asumimos a xestión do Museo Provincial, o primeiro que nos propuxemos foi a necesidade de rachar con esa imaxe negativa que teñen os museos para moitos sectores sociais que os ven como unha especie de mausoleos nos que están a resgardo obxectos do pasado. Os Museos teñen a necesidade e a obriga de pasar a ser centros de actividade vivificadora da cultura, asentados e incardinados na sociedade.
Había que darlle “vida” ó Museo e para iso era necesario unha programación ambiciosa que abrise portas e trouxese público ás nosas salas. Pode haber coleccións, poden estar perfectamente conservadas, estudiadas e custodiadas; pero se non hai unha función social, se a sociedade non traspasa a fachada do edificio, o Museo falla no esencial.
Para programar era preciso escoitar as demandas sociais, non só os dictames dos especialistas nin as esixencias das elites culturais. Escoitamos a asociacións, a colectivos de artistas, a centros escolares... e puxemos en marcha unha programación co lema: Un Museo para todos, entre todos.
Un esforzo que se traduciu en centos de actividades e convocatorias e na presenza dun público cada vez máis numeroso, plural e motivado pola diversidade da oferta. Velaí unha breve enumeración das liñas básicas da nosa programación: Programación anual de actividades didácticas e obradoiros; colaboración con outras institucións culturais en proxectos comúns; exposicións temporais de produción propia cunha oferta temática variada e atractiva; organización de coloquios, congresos, xornadas e ciclos de conferencias; presentación de libro; ciclos de cinema; concertos; revista oral; colaboración cos artistas lucenses; exposicións en concellos e centros culturais de toda a provincia; ampla difusión da programación de actividades e das nosas publicacións; creación da Rede Museística da Deputación Provincial de Lugo...
Esa liña de traballo,só trazada parcialmente, permitiu programar en sete anos máis de 2.000 actividades. Non pretendemos presentarnos como modelo de xestión a imitar; cada institución ten un camiño propio e debe atopalo; pero insistimos na importancia de xestionar racionalmente os recursos, e de definir obxectivos que permitan formular programacións e obter resultados positivos.
É necesario crear novas infraestruturas culturais, pero tamén fortalecer as que temos e dotalas de contidos reais. Non serven de nada os grandes contedores culturais se non dispoñen de recursos e equipos con ideas e, sobre todo, se non hai unha programación constante e atractiva que responda ás expectativas da sociedade que é, en definitiva, quen a vai avalar coa súa presenza.

Encarnación Lago González
Xerente do Museo Provincial de Lugo e
da Rede Museística da Deputación Provincial

Entradas populares de este blog

Juegos infantiles en un cuadro de Brueghel por Remedios Torres

Juegos infantiles en un cuadro de Brueghel por Remedios Torres A partir del cuadro de Pieter Brueghel titulado “Juegos de niños” podemos realizar innumerables actividades muy gratificantes porque el juego siempre motiva a nuestros niños y niñas. Y sobre todo trabajamos la coeducación analizando críticamente el cuadro. Esta actividad se está llevando no sólo en Educación Infantil sino también en Primaria, porque se trata de una experiencia que “atrapa” a quien la conoce. Y además es muy positiva porque además incluye juegos y canciones del folclore infantil andaluz. Ese material popular que se va perdiendo poco a poco y que si no lo recuperamos y ponemos en práctica dentro de nada será historia. Y como bien decía el Doctor Pourtois el Folclore es el alma de cualquier tribu, pueblo o nación. No perdamos una parte de Andalucía. Palabras clave Juegos Popular Andalucía Coeducación Reparto de tareas Canciones Cuento Adivinanzas Imaginación Creati

LINGUA KIT FERRAMENTAS DE TRADUCCIÓN E ANÁLISIS LINGüISTICA

https://linguakit.com/es/analisis-completo Análisis completo Todos los análisis lingüísticos en un solo lugar. El análisis completo informa del número de palabras y frases del texto, y de su tipología. Ofrece un resumen y su valoración. Además, te facilita las cinco palabras y multipalabras más relevantes del texto, las entidades más importantes que allí se mencionan, las palabras más frecuentes y el contexto en el que aparece la palabra clave escogida.

UN BERRO POLA LINGUA GALEGA- MEMORIA LETRAS GALEGAS 2009

Botella Ao Mar Domingo, 17 de maio de 2009: Día das Letras Galegas        Horario de apertura: De 11:00 a 14:00 horas “ Un museo cheo de libros ”. Para conmemorar o Día das Letras Galegas dedicado este ano a Ramón Piñeiro, a persoa visitante poderá levar para a súa casa un libro en galego (ata fin de existencias), un agasallo escollido   entre os fondos editados polo Servizo de Publicacións da Deputación de Lugo.          Contacontos 12:00 h: O espectáculo da palabra ,   por Cándido Pazó          Visita guiada 16:00 h:   Visita guiada para os integrantes do grupo “ Museos e turismo, unha viaxe polos museos da Rede Museística da Deputación de Lugo ”        Luns, 18 de maio de 2009: Día Internacional dos Museos        Horario de apertura: De 11:00 a 14:00 h e de 17:00 a 20:00 h        Haberá agasallos para as persoas visitantes que se acheguen ao museo nesta data.         Botella ao mar De 18:00 a 20:00 h: Obradoiro literario a cargo de Paco Rivas . Todas as mensaxe